1.1. Práva
a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí
příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména
ustanoveními
§ 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b občanského zákoníku
a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění
pozdějších
předpisů).
1.2. Je-li
předmětem koupě hmotná movitá věc, která je propojena s digitálním obsahem nebo
službou digitálního obsahu takovým způsobem, že
by bez nich nemohla plnit své
funkce (dále jen „věc s digitálními vlastnostmi“), použijí se ustanovení ohledně odpovědnosti za vady
prodávajícího
také na poskytování digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu, i když
je poskytuje třetí osoba. To neplatí, je-li z obsahu
kupní smlouvy
i z povahy věci zjevné, že jsou poskytovány samostatně.
1.3. Prodávající
odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající
odpovídá kupujícímu, že věc:
1.3.1. odpovídá
ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti,
kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
1.3.2. je
vhodná k účelu, pro který ji kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil,
a
1.3.3. je
dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu
k montáži nebo instalaci.
1.4. Prodávající
odpovídá kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností:
1.4.1. je
věc vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na
práva třetích osob, právní předpisy, technické
normy nebo kodexy chování daného
odvětví, není-li technických norem,
1.4.2. věc
množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti,
kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem
věcí téhož druhu,
které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná
prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo
označením, ledaže prodávající prokáže, že si ho nebyl vědom nebo že bylo v době
uzavření kupní smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo
učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo mít
vliv,
1.4.3. je
věc dodána s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů
k použití, které může kupující rozumně očekávat, a
1.4.4. věc
odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající
kupujícímu poskytl před uzavřením kupní smlouvy.
1.5. Ustanovení
čl. 1.4 těchto podmínek se nepoužije v
případě, že prodávající kupujícího před uzavřením kupní smlouvy zvlášť
upozornil, že se
některá vlastnost věci liší a kupující s tím při uzavírání
kupní smlouvy výslovně souhlasil.
1.6. Prodávající
odpovídá kupujícímu také za vadu způsobenou nesprávnou montáží nebo instalací,
která byla podle kupní smlouvy provedena
prodávajícím nebo na jeho odpovědnost.
To platí i v případě, že byla montáž nebo instalace provedena kupujícím
a vada nastala v důsledku
nedostatku v návodu, který k ní poskytl
prodávající nebo poskytovatel digitálního obsahu nebo služby digitálního
obsahu, jde-li o věc s
digitálními vlastnostmi.
1.7. Projeví-li
se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již
při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje.
Tato doba neběží po
dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl
oprávněně.
1.8. Je-li
předmětem koupě věc s digitálními vlastnostmi, prodávající zabezpečí, že budou
kupujícímu poskytovány ujednané aktualizace digitálního
obsahu nebo služby
digitálního obsahu. Vedle ujednaných aktualizací prodávající zabezpečí, že
budou kupujícímu poskytovány aktualizace,
které jsou nezbytné, aby si věc po
převzetí uchovala vlastnosti podle čl. 1.3. a čl. 1.4. těchto podmínek, a že bude na jejich dostupnost upozorněn.
1.8.1. po
dobu dvou let, mají-li být podle kupní smlouvy digitální obsah nebo služba
digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou
dobu, a je-li ujednáno
poskytování po dobu delší dvou let, po celou tuto dobu,
1.8.2. po
dobu, po kterou to kupující může rozumně očekávat, mají-li být podle kupní
smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu
poskytnuty jednorázově;
to se posoudí podle druhu a účelu věci, povahy digitálního obsahu nebo služby
digitálního obsahu a s
přihlédnutím k okolnostem při uzavření kupní smlouvy
a povaze závazku.
1.9. Ustanovení
čl. 1.8 těchto podmínek neplatí v případě, že prodávající
kupujícího před uzavřením kupní smlouvy zvlášť upozornil, že aktualizace
poskytovány nebudou a kupující s tím při uzavírání kupní smlouvy výslovně
souhlasil.
1.10. Neprovedl-li
kupující aktualizaci v přiměřené době, nemá práva z vady, která vznikla pouze v
důsledku neprovedené aktualizace. To neplatí v
případě, že kupující nebyl
upozorněn na aktualizaci nebo na důsledky jejího neprovedení anebo aktualizaci
neprovedl či ji provedl nesprávně v
důsledku nedostatku v návodu. Mají-li být
podle kupní smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány
soustavně
po určitou dobu a projeví-li se nebo vyskytne-li se vada v době
podle čl. 1.8.1 a čl. 1.8.2 těchto podmínek, má se za to, že jsou digitální obsah
nebo služba digitálního obsahu poskytovány vadně.
1.11. Kupující
může vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od převzetí. Je-li předmětem koupě věc s digitálními vlastnostmi a
mají-li
být podle kupní smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu
poskytovány soustavně po určitou dobu, může kupující vytknout vadu,
která se na
nich vyskytne nebo projeví v době dvou let od převzetí. Má-li být plněno
po dobu delší dvou let, má kupující právo z vady, která
se vyskytne nebo
projeví v této době. Vytkl-li kupující prodávajícímu vadu oprávněně, doba pro
vytčení vady věci neběží po dobu, po kterou
kupující nemůže věc užívat.
1.12. Má-li
věc vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může
požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je
zvolený způsob
odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný;
to se posoudí zejména s ohledem na význam vady,
hodnotu, kterou by
věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez
značných obtíží pro kupujícího. Prodávající
může odmítnout vadu odstranit,
je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a
hodnotu, kterou by věc
měla bez vady.
1.13. Prodávající
odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu
nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci
a účel, pro který kupující
věc koupil. K odstranění vady převezme prodávající věc na vlastní náklady.
Vyžaduje-li to demontáž věci, jejíž montáž
byla provedena v souladu s
povahou a účelem věci předtím, než se vada projevila, prodávající provede
demontáž vadné věci a montáž opravené
nebo nové věci anebo uhradí náklady s tím
spojené.
1.14. Kupující
může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od kupní smlouvy, pokud:
1.14.1. prodávající vadu odmítl odstranit
nebo ji neodstranil v souladu s čl. 1.13 těchto podmínek,
1.14.2. se vada projeví opakovaně,
1.14.3. je vada podstatným porušením kupní
smlouvy, nebo
1.14.4. je z prohlášení prodávajícího nebo z
okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez
značných obtíží pro
kupujícího.
1.15. Je-li
vada věci nevýznamná, kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy (ve smyslu
čl. 1.14 těchto podmínek);
má se za to, že vada věci není
nevýznamná. Odstoupí-li kupující
od kupní smlouvy, prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu bez zbytečného
odkladu poté, co obdrží věc nebo
co mu kupující prokáže, že věc odeslal.
1.16. Vadu
lze vytknout prodávajícímu, u kterého věc byla koupena. Je-li však k opravě
určena jiná osoba, která je v místě prodávajícího nebo v místě
pro kupujícího
bližším, kupující vytkne vadu tomu, kdo je určen k provedení opravy.
1.17. S
výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba, je prodávající
povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí
reklamace
možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb,
případně i ve svém sídle. Prodávající je povinen
kupujícímu vydat při uplatnění
reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy kupující reklamaci
uplatnil, co je jejím obsahem, jaký
způsob vyřízení reklamace kupující požaduje
a kontaktní údaje kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení
reklamace. Tato povinnost se
vztahuje i na jiné osoby určené k provedení
opravy.
1.18. Reklamace
včetně odstranění vady musí být vyřízena a kupující o tom musí být informován
nejpozději do třiceti (30) dnů ode dne uplatnění
reklamace, pokud
se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Je-li předmětem
závazku poskytnutí digitálního obsahu, včetně
digitálního obsahu dodaného na
hmotném nosiči, nebo služby digitálního obsahu, musí být reklamace vyřízena v
přiměřené době s přihlédnutím
k povaze digitálního obsahu nebo služby
digitálního obsahu a k účelu, pro nějž je kupující požadoval.
1.19. Po
marném uplynutí lhůty podle čl. 1.18 těchto podmínek
může kupující od kupní smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.
1.20. Prodávající
je povinen vydat kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace,
včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího
trvání, případně písemné
odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby
určené k provedení opravy.
1.21. Práva
z odpovědnosti za vady zboží může kupující konkrétně uplatnit zejména
osobně na adrese Jankovcova 1569/2c, Praha 7, telefonicky na
čísle 234 003
903 či elektronickou poštou na adrese objednavky@printpartners.cz.
1.22. Kdo
má právo z vadného plnění, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při
uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však kupující právo na
náhradu do jednoho
měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná,
pokud prodávající namítne, že právo na
náhradu nebylo uplatněno včas.
1.23. Další
práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady
může upravit reklamační řád prodávajícího.
1.24. Prodávající
či jiná osoba může kupujícímu poskytnout nad rámec jeho zákonných práv
z vadného plnění také záruku za jakost.
SimplyUp Group, s.r.o.